*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: Yeni Kimlik Almak İçin Gerekli Evraklar ve Yapılması Gerekenler  (Okunma sayısı 1003 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • öMeR
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • İleti: 18908
  • SiTe YöNeTiCiSi
    • www.kayseriengellilerdernegi.com
Yeni Kimlik Almak İçin Gerekli Evraklar ve Yapılması Gerekenler



Çipli kimlik kartlarının geçiş işlemlerine bugün Kırıkkale'de başlandı. İşte vatandaşın yeni kimlik kartını almak için yapması gerekenler.

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) Projesi kapsamında yeni kimlik kartlarının dağıtımı için başvurular Kırıkkale'den başladı.

Vali Ali Kolat, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünde düzenlenen törende yaptığı konuşmada, yeni kimlik kartlarını vermek üzere bugün ilk kayıtların alındığını söyledi.

İşte yeni kimliklere sahip olabilmek için adım adım yapmanız gerekenler!

YENİ KİMLİKLER NASIL ALINACAK?

Kartların dağıtımı randevu sistemiyle yapılacak.

RANDEVULAR NEREDEN ALINACAK?

Başvurunuz için doğrudan İlçe Nüfus Müdürlüğü'ne gidebileceğiniz gibi, zaman kaybına sebebiyet vermemek için randevu (ALO 199) alarak da gidebilirsiniz. İşlem yoğunluğu yüksek olmayan İlçe Nüfus Müdürlükleri'nde randevulu başvuru uygulaması yapılmıyor.

YENİ KİMLİK BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER NELER?

Yeni kimlik almak için davet edildiğiniz gün ve saatte yanınızda bulundurmanız gerekenler;

- Son 6 ay içinde çektirilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf,

- Eski nüfus cüzdanınız ya da fotoğraflı nüfus cüzdanı yerine geçen bir belgeler.

Nüfus cüzdanı yerine geçen belgeler;

Nüfus Cüzdanı

Sürücü belgesi

Pasaport

Türk Silahlı Kuvvetler kartı

Evlilik Cüzdanı

Avukat kimlik belgesi

Sarı Basın Kartı

Öğretmen Kimliği

Hakim /Savcı kimliği

Eğer hiçbiri yoksa muhtarlıktan belge.

YENİ KİMLİK İÇİN ÖDENMESİ GEREKEN TUTAR NE KADAR?

Yeni kimlik belgelerinin yenilenmesi için 15 TL'lik bir ödeme gerçekleştirmeniz gerekiyor. Bu ödemeyi kimliğinizi aldığınızda yapmalısınız.

YENİ KİMLİKLER NE KADAR SÜREDE ALINACAK?

Çipli kimlik kartı başvuru belgeleriniz taranarak elektronik ortama aktarılacak ardından vermiş olduğunuz biyometrik fotoğraflar taranarak elektronik ortama aktarılarak son olarak parmak biyometriniz (parmak iziniz) alınarak sisteme aktarılacak. Ardından PTT ile adrese teslim edilecek ya da Nüfus Müdürlükleri'nden teslim almanız gerekecek. Başvurunuz esnasında talep etmiş iseniz mail ve SMS yoluyla da kimlik kartınızın durumu hakkında bilgi ulaştırılacak.

YENİ KİMLİKLERİN ÖZELLİKLERİ NELER?

Akıllı kimlik kartları ile vatandaşlar vize istemeyen ülkelere gidebilecek. Akıllı kartlarda, vatandaşların banka hesap numaralarının, ehliyet, maaş ve sağlık bilgilerinin olduğu şifreli bir çip yer alacak. Kimliklerin üzerinde 1 GB'ye kadar veri depolanabilecek.

Yeni kimlikler için Kırıkkale pilot bölge olarak seçilmişti. Tüm vatandaşlara dağıtımın 3 yılı bulacağı ifade ediliyor.

DİĞER BİLGİLER:

Yeni kimlik kartları, 10 yıllık kullanım ömrüne sahip olacak. TÜBİTAK tarafından geliştirilen bir sistem sayesinde kartın içinde saklanan verilerin kopyası alınamayacak.

Yeni kimlik kartları kredi ya da telefon kartlarındaki tüm güvenlik bileşenlerini içeren bir sistemle hazırlandı. Böylece taklidin önüne geçilecek.

Kartlarda kişilerin sağ ve sol el parmak izi, parmak damar izi ve avuç içi izi de olacak. Bu yolla noter, tapu, emniyet gibi kurumlarda da sahteciliğin önüne geçilmesi hedefleniyor. Kartı alan her vatandaşa bir de şifre verilecek. Şifre, üç kez yanlış girilirse kart bloke olacak.

14.03.2016 - DHA


Etiketler: sonuna kadar okuyun ve eminim ki sizde konuya vakıf olacaksınız. çetin dartan EV ORTAMINDA EK İŞ FIRSATI Engellilerveaileleridernegi  İŞTE FIRSAT HERKESE BAYLARA BAYANLARA, İŞ ARAYANLAR, EK-İŞ YAPMAK İSTEYENLER