kayseriengellilerdernegi.com
ENGELLİ HABERLERİ => Engelli Haberleri => Konuyu başlatan: melleseferi - Eylül 24, 2016, 02:53:50 ÖÖ
-
Türkiye'de 25 Banka Engellilere Engelsiz Hizmet Veriyor
(http://yasadikca.com/Client/Image/Upload/Article/engelsiz-bankacilik.gif)
Türk bankalarında engeller ortadan kalkmaya başladı. Son 3 yılda ortopedik engelli vatandaşlara hizmet veren ATM sayısı yüzde 393 artışla 4 bin 362’ye ulaştı. Görme engellilere hizmet veren post sayısında da yüzde 185 artış oldu. Düşük olsa da engelliye hizmet veren banka sayısı şimdilik 25.
Türkiye'de en az bir fonksiyonda zorluk yaşayan kişi sayısının 5 milyona ulaşması bankaları harekete geçirdi. Son 3 yılda bu alandaki boşluğu fark eden bankalar engelli bankacılığı yatırımlarını hızlandırdı. Ortapetik engellilere hizmet veren ATM sayısı 2014'te 885 iken sayı bu yılın aynı döneminde yüzde 393 artarak 4 bin 362'ye ulaştı. Aynı süre içerisinde göreme engellilere hizmet veren post sayısında da yüzde 185 artış oldu.
BANKA SAYISI 25'E YÜKSELDİ
Engellilerin her türlü bankacılık hizmetlerinden yararlanması için banka dışı ve içlerinde de düzenlemelere gidildi. 2014'te bu alanda hizmet veren banka sayısı 21 iken, şubelerini engelli müşterilerinin rahat kullanımı için hazırlayan banka sayısı 25'e çıktı. Türkiye'de engellilere engelsiz hizmet veren 25 bankanın toplam 3 bin 229 şubesinde görme engelli vatandaşlara, 3 bin 754 şubede ise ortopetik engellilere hizmet vermeye başlandı.
MİLYARLIK İŞLEM HACMİ
Engelli vatandaşların bankacılık işlemlerine kolay yoldan ulaşması sektöre yeni kaynak girişini de sağladı. Uzmanlar her bir engellinin gerek yatırım gerekse kredi bazında bankalarla ilişkisi olduğunu söyledi. Her bir engelli için en az 2 bin liralık işlem yapıldığını varsaydığımızda 5 milyon engellide işlem hacminin 10 milyar liraya çıktığı gözleniyor. Sırf bu rakam bile bankaların ekonomik hayatın her alanında var olan engellileri hedefine almasına yetiyor.
2018'E KADAR BANKALAR ENGELLİ DOSTU OLACAK
Bankaların engelli vatandaşlara yönelik hizmet alanlarını genişletmesinde yönetmeliğin de etkili olduğu gözleniyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından hazırlanan yönetmelikle usul ve esaslar belirlendi. Buna göre bankalar engelli bireylerin sorunsuz hizmet alabilmesi için gerekli düzenlemeleri 1 Ocak 2018'e kadar tamamlamak zorunda.
İŞARET DİLİ BİLEN PERSONELE RAĞBET
Yönetmelikle işaret dili bilen kişilerin de önünün açıldığı gözleniyor. Bazı bankaların işaret dili bilen personel istihdam etmeye başladığı belirtiliyor. Mevcut bankacılar arasında da işaret dili eğitimi almak isteyen personele kurs imkanı sunuluyor. Şubede işaret dili bilen personelin bulunmaması durumunda, görüntülü destek sunulması zorunlulu tutuluyor.
20.09.2016 - Yeni Şafak